• امروز : پنج شنبه - ۲۲ آبان - ۱۴۰۴
  • برابر با : 23 - جماد أول - 1447
  • برابر با : Thursday - 13 November - 2025

آخرین اخبار

مجلس با کاهش تعرفه خودرو‌های وارداتی موافقت کرد+ جزئیات تعرفه دیدار فرماندار تالش با محیط‌ بانان توفانِ ولنگاری در پوشش، سونامی ویرانگری است که در آینده‌ای نه چندان دور، واژه‌های مقدّسی همچون خانواده و مادر و انسانیّت و آرامش و امنیّت فردی و اجتماعی را به تاراج خواهد بُرد؛ تجربهٔ صنایع چوب اسالم در شرکت چوکا در حال پیاده شدن است؛ صدای کارگران چوکا شنیده شود| اجلاس صُلح شرم‌ُالشِّیخ، تصویری واضح از به زانو درآمدن استکبار جهانی و پیروزیِ الهام‌بخش جبههٔ مقاومت‌ و حماس بود؛ آمار غریق رضوانشهر به صفر رسید / نجات ۱۵ نفر توسط ناجیان غریق از مرگ حتمی تجلیل از خبرنگاران فعال حوزه سلامت در تالش افزایش ۳۰ درصدی کشف مواد مخدر و کاهش وقوع قتل و خودکشی در شهرستان در شش ماهه نخست امسال نسبت به شش ماهه نخست سال گذشته توقيف ۲۳دستگاه وسيله نقليه متخلف در تالش با تکمیل پروژه‌های راه آهن رشت-آستارا و توسعه فرودگاه رشت، گیلان به قطب ترانزیت کشور تبدیل می شود هشدار سطح نارنجی برای صبح فردا شنبه تا صبح یکشنبه در گیلان

1
مرکز ارتباطات ستادکل نیروهای مسلح اعلام کرد؛

دومین گزارش هیئت عالی بررسی ابعاد و علل سانحه بالگرد

  • کد خبر : 430
  • 29 می 2024 - 19:37
دومین گزارش هیئت عالی بررسی ابعاد و علل سانحه بالگرد
مرکز ارتباطات ستادکل نیروهای مسلح دومین گزارش هیات عالی بررسی ابعاد و علل سانحه بالگرد رئیس جمهور و هیئت همراه را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری عصر کادوس به نقل از ایسنا، مرکز ارتباطات ستادکل نیروهای مسلح دومین گزارش هیات عالی بررسی ابعاد و علل سانحه بالگرد رئیس جمهور و هیات همراه را منتشر کرد.

متن گزارش بدین شرح است:

۱. برابر گزارش دریافتی از سازمان هواشناسی در مورخه ۳۰/ ۰۲/ ۱۴۰۳، هوای حاضر و پیش بینی فرودگاه تبریز (مبداء) تا مقصد اول و دوم گروه پروازی (پل آغبند و سد قیز قلعه سی) تا ساعت ۰۸.۵۰ صبح مساعد و متناسب با شرایط پرواز با دید (VFR) بوده است لکن هوای مسیر برگشت با دریافت آخرین اسناد دریافتی و اظهارات خلبانان و سرنشینان دو بالگرد دیگر نیاز به بررسی بیشتر دارد که متعاقبا اعلام می‌گردد.

۲. بخش اعظمی از اسناد، سوابق و مدارک مرتبط با تعمیر و نگهداری بالگرد سانحه دیده مورد بررسی دقیق قرار گرفت و اشکالی که به لحاظ تعمیرات و نگهداری بتواند در وقوع سانحه موثر باشد مشاهده نشد.

۳. با بررسی به عمل آمده و محاسبات صورت گرفته، ظرفیت بالگرد از جهت تعداد سرنشین و تجهیزات، متناسب با حداکثر وزن استاندارد بالگرد در شروع پرواز و به هنگام برخواستن از مبداء تا مقصد و مسیر برگشت در حد مجاز رعایت گردیده است.

۴. بر اساس پیاده سازی مکالمات ضبط شده بین خلبانان گروه پروازی، آخرین تماس با خلبانان بالگرد سانحه دیده تا زمان وقوع حادثه و عدم پاسخگویی آنها ۶۹ ثانیه طول کشیده است و هیچ گونه اعلامی مبنی بر وضعیت اضطراری ضبط نگردیده است. (زمان تقریبی اعلام شده (حدود ۱.۵ دقیقه) در گزارش اوّل با پیاده سازی نوار ضبط شده در بالگرد MIL-۱۷، ۶۹ ثانیه تأیید می‌گردد).

۵. با توجه به نمونه برداری و آزمایشات صورت گرفته از بقایا و قطعات بالگرد و نحوه پراکندگی آنها و فواصل اجزاء جدا شده از بدنه اصلی، وقوع انفجار ناشی از خرابکاری در جریان پرواز و لحظات قبل از برخورد به دامنه ارتفاعات منتفی است.

۶. در طول مدت ماموریت و تا ۶۹ ثانیه قبل از وقوع سانحه، تماس روی فرکانس‌های مشخص شده با بالگرد سانحه دیده برقرار بوده و آخرین تماس و پیام نیز توسط فرمانده گروه پروازی (شهید مصطفوی) صورت گرفته است لذا هرگونه بروز اختلال در سامانه ارتباطی و یا تداخل فرکانسی منتفی است. (لازم به ذکر است ارتباط بین دو فروند بالگرد دیگر کماکان تا فرود در معدن مس سون گون ادامه داشته است).

۷. برابر گزارش کارشناسان تخصصی آثاری ناشی از اقدامات جنگ الکترونیک بر روی بالگرد سانحه دیده مشاهده نشده است.

یادآوری می‌گردد تا زمان کشف علت اصلی سانحه، بررسی آزمایشات و تجزیه و تحلیل داده‌ها ادامه می‌یابد و نتایج اطلاع رسانی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://asrekadoos.ir/?p=430
  • نویسنده : افشین انگشافی
  • 248 بازدید

برچسب ها